4.-6. klasse

På MELLEMTRINNET balancerer undervisningen mellem det trygge og nære for barnet til en mere målrettet faglig og personlig progression for den unge.

Elever ved arbejdsbænke i Håndværk og Design

På mellemtrinnet fortsætter undervisningen i læsning, stavning og matematik, men eleverne begynder i højere grad at bruge deres evner til at læse, stave og regne til at tilegne sig ny viden. Undervisningen bliver mere abstrakt og giver plads til, at eleverne reflekterer over deres egen faglige og sociale udvikling. Mellemtrinnet balancerer i undervisningen mellem det trygge og nære for barnet til en mere målrettet faglig og personlig progression for den unge.

Håndværk og Design

Tysk som det andet fremmedsprog introduceres sammen med de kreative fag håndværk & design og madkundskab.

Undervisningen følges gennem vejledning, tests og efterfølgende læse- og matematikkonferencer, hvor metoder og progression i læseundervisningen drøftes med skolens vejledere.

Vi arbejder ud fra devisen den der arbejder, lærer. Derfor har vi fokus på trygge læringsmiljøer og på undervisningsformer, hvor eleverne er så aktive som muligt i kendte samarbejdsstrukturer.

Vi understøtter eleverne i at være vedholdende og modstandsdygtige og i at have høje forventninger til kvaliteten i deres eget arbejde. Vi lærer dem at forstå, at det at blive dygtig til noget, ikke er noget man fødes til og ikke kan ændre. Man bliver dygtig ved at træne og øve sig i forlængelse af de, som man kan i forvejen.

Sidst opdateret: 1. oktober 2023