Mad på skolen

Uden mad og drikke, dur helten ikke. God trivsel og læring kræver god, sund ernæring. Åby Skole har en rigtig god kantine, hvor vi tilbyder mad til elever og medarbejdere på skolen.

• Læs op

Vi har fokus på sundhed og tilbyder dagligt:

Salatbar - Varme og kolde retter - Frugt - Hjemmebagt brød - Mælk, juice, vand og sunde smoothies

Alt mad er tilberedt i overensstemmelse med Aarhus Kommunes kostpolitik. Kantinens personale hjælper børnene med at skabe gode og sunde kostvaner ved at guide dem, når de køber mad. Kantinens personale er veluddannet og har stor kompetence indenfor sundhed, madlavning m.m.

Der sælges ikke slik, sodavand o.l. i skolen kantine, dog bages der kage en dag om måneden. Dette er aftalt i skolebestyrelsen. Kantinen er en produktionskantine, og det betyder, at maden tilberedes i kantinen, og der foretages videresalg til andre skoler.

Åbningstider

Kantinen har åben to gange om dagen i de to store frikvarterer

• 9.45 - 10.00
    • 10.45 - 12.00